dinsdag 18 juni 2013

restjes stof



Wanneer je zelf kleding maakt heb je vanzelf ook veel restjes stof. En wat doe je daar mee????

Voor een deel belanden die restjes van mij in een grote bak. Voor je weet maar nooit en je kan er nog geweldige dingen mee doen!
En dat doe ik ook geregeld. Ik gebruik erg vaak restjes stof voor applicaties.

Maar deze keer heb ik het gebruikt voor een armband. 



Ik had namelijk een leuk shirt gemaakt (lees meer op Berninablog) met daaronder een lange top.





De top is gemaakt van een heel elastische tricot. Wanneer je hier smalle reepjes van snijdt dan krullen die een beetje rond.
Dus voor de armband heb ik heel veel reepjes gesneden. De uiteinden gewoon aan elkaar geknoopt en willekeurig een kraal, knoop en wat belletjes aan geregen. Hierna de lange reep gewikkeld en zie……




3 opmerkingen:

Leny Huneman zei

Heel leuk om ook je kleding en accessoires te zien.
Ik maak ook mijn eigen kleding en kijk graag even bij
anderen.

Kathinca zei

leuke armband!Top ook trouwens en het shirt!

Elizabeth zei

wat creatief om een armband te maken van restjes stof... lekker zacht ook waarschijnlijk.